Het rennende Mugje

het-rennende-mugje-2Zoals ik al in een eerder blog aangaf ben ik vol goede bedoelingen begonnen met hardlopen.
Nee jullie zullen vandaag niet lezen dat ik het al weer heb opgegeven, ik train nog steeds maar niet meer zo als in de 1e instantie de bedoeling was.
Ik ga jullie vanaf vandaag vertellen hoe het mij afgaat want opgeven doe ik niet.

Ik schreef in het blog Bewegen met Chirunning dat ik met Start To Run ging trainen. Hiermee was ik ook enthousiast begonnen en deed het met veel plezier als ik eenmaal bezig was.
Ik merkte dat ik hardlopen leuk vond om te doen en de trainingen vielen mij mee.
Maar ja ik schrijf dit niet om te vertellen hoe geweldig het ging, want dat is niet helemaal waar.
Ik trainde dan wel maar bleef in mijn gemakzone en was ook niet braaf 3x in de week aan het trainen. Als de tijd mij niet uitkwam of het weer niet geweldig was bleef ik liever thuis, dat schoot natuurlijk niet echt op.
Wat ook nogal stom en eigenwijs van mij was dat ik geen goede schoenen had, ik dacht wel dat voor het begin schoenen van 20 euro’s en paar jaar oud zouden voldoen. Nou niet dus en ik kreeg last van mijn knieën omdat ik een helling van 1 km vast wel aan zou kunnen, nou die
voelde ik wel zitten de dagen erna, mijn knieën hebben een flinke klap gehad en waren
overbelast….. zo gaat het natuurlijk niet.
Wat ik nodig was waren natuurlijk goede schoenen en een stok achter de deur, op deze manier prutsen wordt hem zeker niet. Goede schoenen zijn er gelijk gekomen, wat ook een hele
onderneming is om de juiste de vinden. Ik heb heel wat stukjes gerend in de winkel om de juiste schoen te vinden.

hardloopschoenen

De stok dat is de Meppel Cityrun van 5 Engelse mijl (6,4 km) geworden die plaatsvind
op 6 september.
Ik zat al een tijdje te denken om er aan mee te doen maar mij ervoor opgeven deed ik niet.
Maar toen ik op Facebook een bericht zag langs komen voor training tot september heb ik mij gelijk opgegeven. Als ik zelf niet genoeg discipline heb dan maar met extra hulp wat eigenlijk ook nog beter is. Nu krijg ik de juiste handvatten in plaats van dat ik zelf maar wat loop te doen.

Ik kon mij inschrijven voor de Cityrun maar ook voor een halve marathon of 10 km, de laatste twee die laat ik nog even voor wat het is, eerst maar mijn doel van 5 mijl halen dan ben ik al
super trots op mezelf.
De 1e training was gister avond, ik was helemaal goed voorbereid met nieuwe schoenen, goede kleding en had water met een banaantje mee, ik had er echt mega veel zin in. Er hadden zich al ruim 30 man ingeschreven dus dat zou een leuke groep kunnen worden.
Ik dacht er zullen wel meer mensen zoals ik bij zitten die nog niet zo lang bezig zijn en ook
goede training willen hebben, nou goede training daar kwamen ze allemaal voor maar ik viel een beetje buiten de boot als beginneling.
De meeste mensen waren al ervaren hardlopers en het niveau was in mijn ogen hoog dat
merkte ik al bij het opwarmen, deze mensen komen trainer voor de lange afstanden.
Mijn kleine innerlijke stemmetje piepte van, hier hoor ik niet thuis! maar ik heb mij niet laten kennen en heb lekker mee gedaan. De warming-up viel achteraf dus ook best mee, 1 km achter elkaar hardlopen bij de warming-up en ging mij prima af. Maar toen de trainer verkondigde na het opwarmen dat we nu “even” 3 km moesten lopen zodat hij kon zien hoe het niveau was kneep ik hem, dat kan ik nog helemaal niet! Gelukkig mocht iedereen op eigen tempo en naar eigen inzicht mee doen en ik heb samen met een andere beginneling gedaan wat voor ons te doen was. Die 3 km heb ik natuurlijk niet gehaald, ik heb rustig aan gedaan omdat ik niet de 1e dag gelijk klaar zou zijn omdat ik blessures had van overbelasting.

meppel-cityrun_logo

Nu een dag na de training voel ik me spiertjes wel en mijn knieën van de verkeerde schoenen ook maar het is gezonde pijn. Ik moet niet verwachten dat het makkelijk en pijnloos zou worden dat trainen, ik doe niet voor niets mee.
Nu krijgen de sukkeltjes van de groep (ja zo voel ik mij op het moment) een beginners training schema toegestuurd dus we kunnen naar eigen niveau gaan trainen. Ik moet mij niet laten
kennen en er gewoon helemaal voor gaan toch!
Ik zal 3x in de week braaf mijn trainingen gaan doen en op maandag avond mee doen met de gezamenlijke om mijn doel de 5 mijl te halen.

Ik heb er nog steeds mega veel zin in en die stok zal mij helpen om mijn doel de Cityrun te
halen en tegenover mezelf bewijzen dat ik het kan.
Ik zal jullie op de hoogde houden van mijn proces en er zullen ook vast foto’s komen want er loopt een fotograaf foto’s te maken bij de trainingen.

handtekening-mugje1.2

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.